söndag 8 mars 2009

Come into my bed

Den sista föll mot marken,
slocknade med ett pysande ljud
när den träffade den snöblöta marken.
Marsnätter är inte så påträngande som som sommarnätter.
De håller sig på avstånd, skrämmer mig inte.
För din skull släckte jag den sista cigaretten,
trots att det verkade som att det var försent för att rädda.
Illamåendet höll mig i sin famn, vaggade mig fram och tillbaka.
Jag stod still,
betraktade änderna som guppade omkring på Hjoån.
Kylan från snön
trängde upp genom sulorna på mina tunna tygskor,
men jag kunde inte röra mig.
Apati.
När dina ord rivit mig i bitar,
kunde jag bara stirra ut i luften framför mig.
Jag kände mig så tung inuti,
som om du varit mina vingar
och nu hade du klippt dem av mig.
En gång för alla? Borta föralltid?




Du kommer aldrig försvinna;
You can erase someone from your mind.
Getting them out of your heart is another story.

Inga kommentarer: