onsdag 5 maj 2010

Hemligheterna bakom omeletten


Om jag är ensam så slutar det så gott som alltid med en omelett. Jag har nog redan skrivit detta, men i mina omeletter finns det tre saker som är outbytbara;
  • OST, riven eller tärnad, går bra vilket som
  • GRÖNA ÄRTOR
  • VITPEPPAR, massor och massor av vitpeppar

Bara när jag gör omelett som brunch och jag inte riktigt hunnit vakna till utesluter jag ärtorna, det känns rätt så på nåt vis... Sen vet jag inte vad det är som gör det men mina omeletter håller sig aldrig hela, så det ser alltid ut som rörda ägg (eller vad det kan heta på svenska), men det är lika gott för det!

Idag hade jag kräftstjärtar, purjolök, gräslök, gräddfil och lite grädde i, och lite vatten.

2 kommentarer:

June sa...

Det där såg väääldigt gott ut.
SV: Målar man två lager är det inga problem med depends lack, de täcker väldigt bra.

linn sa...

gud vad gott det såg ut! älskar omelett, perfekt kvällsmål